Тема 5. Організація цивільного захисту навчального закладу.
Урок № 5.1. Організація
цивільного захисту навчального закладу
Навчальні
питання:
1.
Організаційна структура цивільного захисту навчального закладу.
2.
Невоєнізовані формування цивільного захисту навчального закладу, їх
призначення та застосування.
3.
Дії невоєнізованих формувань навчального
закладу за сигналами цивільного захисту.
Питання
1. Організаційна структура цивільного захисту навчального закладу.
Цивільна
оборона в навчальних закладах
організовується за тим самим принципом,
що й на об’єктах
народного господарства, але з НАВЧАЛЬНОЮ
МЕТОЮ.
(Цивільний захист організовується за
територіально-виробничим принципом на
всій території держави)
Начальником ЦЗ навчального
закладу є його директор. Він
несе повну відповідальність за
організацію, стан та постійну готовність
ЦО в школі.
Для
забезпечення виконання заходів ЦЗ створюються штаб
і служби ЦЗ,
які організують та проводять роботу на
основі рішень начальника ЦЗ об’єкта.
Роботу
штаба очолює начальник штабу, він є
заступником начальника ЦЗ об’єкта
і несе повну відповідальність за
виконання завдань, які покладені на
штаб.
Зазвичай,
на об’єкті створюються
слідуючи служби:
- оповіщення та зв’язку;
- протирадіаційного та протихімічного спостереження (захисту);
- санітарна;
- протипожежна;
- аварійно-технічна;
- охорони громадського порядку та інші.
( дів. структурну схему)
Питання
2. Невоєнізовані формування цивільної
оборони навчального закладу, їх
призначення та застосування.
Для безпосереднього виконання
заходів ЦЗ та проведення рятувальних
і інших невідкладних робіт створюються
невоєнізовані формування ЦЗ. Вони
комплектуються з числа викладачів,
учнів та обслужуючого персоналу.
Пост
радіаційного і хімічного спостереження
є основним джерелом інформації про
обстановку для начальників ЦЗ, об’єктів
та начальників штабів. Він складається
з трьох чоловік: начальник поста,
розвідник-дозиметрист і розвідник-хімік.
Основні завдання поста:
- визначення місця та інших параметрів ядерного вибуху:
- визначення радіоактивного, хімічного і бактеріологічного зараження;
- фіксація годин початку і закінчення випадання радіоактивних речовин і напрямку руху радіоактивної хмари чи хмари зі СДОР;
- подача сигналів оповіщення;
- визначення типу ОР, СДОР;
- уточнення концентрації ОР, СДОР, рівня радіації;
- метеорологічні спостереження.
До складу рятувальної групи
входять таки ланки:
- Ланка розвідки.
- Ланка пожежегасіння.
- Ланка рятувальників
- Ланка надання першої медичної допомоги.
Група охорони громадського
порядку організовує охорону школи
після евакуації учнів з її приміщень.
Ланка обслуговування сховища
підтримує порядок у підвальних
приміщеннях, що використовуються як
протирадіаційні укриття.
Питання
3. Дії невоєнізованих формувань навчального
закладу за сигналами цивільної оборони.
Штаб ЦЗ розробляє документи й
організовує проведення заходів з
цивільної оборони.
За сигналами ЦЗ групи та ланки
формувань діють за планами, яки розроблені
штабом ЦЗ. (Привести списки учнів, які
задіяні у формуваннях). В с/ш №89 створені
слідуючи формування:
- Рятувальна група (в т. ч. ланки санітарів )(34 осіб). __________________
- Група охорони громадського порядку (16 осіб). __________________
- Ланка сховищ та укрить (4 особи). __________________
- Пост РХН (3 особи). _________________
- Санітарний пост (4 особи). __________________
- Ланка видачі ІЗЗ особовому складу: ланки добірки лицевої частини, видачі, заміни та обліку (21 особа). _________________
Додаток 1.
Схема організаційної структури
ЦЗ школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар